niedziela, 9 października 2011

Guacamole z jajkiem

Składniki:
- 2 średnie avocado
- 1 pomidor
- 1 cebula, 4 ząbki czosnku
-  pół soku z limonki
- 2 krople tabasco (ew. papryczka chili lub pieprz cayenne)
- przyprawy
- 3 jajka na twardo

Jako że na obiad przygotowałam wegetariańskie burritos, pozwoliłam sobie sporządzić do nich meksykańskie guacamole - czyli gęsty sos, którego podstawą jest avocado. Swoją drogą - owoc bez smaku, którym niegdyś karmiono bydło; dziś jednak powrócił na salony i pobudza inwencje kulinarne.

Avocado należy rozdrobnić widelcem, dodając do niego drobno posiekaną cebulkę i czosnek - którego jak zwykle nie pożałowałam. Pomidora poświęconego skórki również siekamy na drobniutkie kawałeczki. Wszystko skrapiamy sokiem z połowy limonki i doprawiamy do smaku solą/pieprzem. Tradycyjnie musi znaleźć się też coś ostrego (tabasco, papryczka lub pieprz cayenne). Ja dodałam papryczkę i trochę pieprzu chili. Wszystko cierpliwie rozgniatamy widelcem.

Moje guacamole urozmaiciłam drobno zsiekanymi jajkami, chciałam by pasta była bardziej pożywna i nadała się również do chleba. Jak widzicie wyszło mi tego dosyć sporo, więc część włożyłam do słoiczka, tak by służyło nie tylko dziś.  Spróbujcie a potem mi o tym opowiedzcie:

Udostępnij

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz