wtorek, 8 stycznia 2013

Berlin jest pyszny!

Knofi, Bergmannstraße 98

Nie ukrywałam nigdy, że Niemcy nie cieszą się moją największą sympatią. Tak po prostu - jak jednych się lubi, innych nie. A to właśnie w Berlinie przyszło mi spędzić swoje okrągłe urodziny. I to co najbardziej zapamiętałam, to niezwykle urokliwe miejsca z bardzo smacznym jedzeniem - aczkolwiek nie o niemieckie potrawy tu idzie!  Dziś polecę Wam kilka miejsc, do których warto zajrzeć, a które pokazali mi znajomi mieszkający w Berlinie na stałe. 


Monsieur Vuong, Alte Schonhauser Str. 46, Mitte - bardzo popularna restauracja wietnamska o niewielkiej powierzchni,.Przed wejściem zawsze jest kolejka ludzi oczekujących na wolny stolik, ale warto chwilę poczekać! W środku bardzo żwawo, obsługa bardzo miła, jedzenie bardzo dobre w rozsądnych cenach; kazde danie można wziąć w wersji małej lub dużej. Warto skorzystać z dań dnia. Nie czuć w powietrzu smażonego tłuszczu jak w większości wietnamskich knajp. Ja spałaszowałam zupę z tofu!

KnofiBergmannstraße 98, Kreuzberg - bardzo smaczne orientalne tureckie jedzenie, przekąski, całe dania, wszelkiego rodzaju pasty, raj dla wegan. Knofi to równocześnie sklep, w którym można nabyć domowe smakołyki czy wina. Jeśli jesteście w kilka osób, weźcie talerz pełen różnorodnych dań, dostaniecie do tego pity, które posłużą Wam za sztućce. Polecam pastę curry, pastę z oliwek, gołąbki bezmięsne w liściach winogron oraz cieciorkę czy kuskus na ostro. W dwie osoby najjecie się za niecałe 10 euro! Knofi to mój absolutny faworyt, zauroczyło mnie to miejsce i na pewno będę chciała tam wrócić.

Zula Hummus Cafe, Husemannstraße 10 - najlepsze dania z hummusem w mieście, każde danie bardzo fajnie podane z pitą, moje w wersji wege (są też podawane z mięsem) ustrojone w świeże warzywa. Mała knajpeczka z miłą obsługą, dania w wersji małej i dużej, świetnie przyprawione! Mała porcja - wystarczająca - w granicach 5-7 euro. Nigdy nie jadłam tak pysznego hummusu - więc mam nowe wyzwanie!

4 komentarze:

  1. Ze swojej strony polecam w Berlinie Que Pasa. Duży wybór drinków w rozsądnych cenach i smaczne jedzenie meksykańskie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh szkoda, że nie wiedziałam wcześniej o tym miejscu! No cóż - następnym razem na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie tylko w berlinie można znaleźć coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń