środa, 10 października 2012

Szarlotka z orzechami

Składniki:

1 gotowe ciasto drożdżowe
jabłka antonówki
2 laski cynamonu
pół szklanki wody
szklanka cukru brązowego
1/3 kostki masła
2 łyżki mleka
orzechy włoskie



Znów szarlotka! Mówiłam, że mam dużo jabłek! 

Jabłka kroję w małe kostki i wrzucam do średniego garnka (ja póki co mam tylko 3 garnki, więc moje potrawy dzielą się na małe, średnie i bardzo duże). Wlewam pół szklanki wody, tak by nam się nic nie przypaliło, wkładam 2 laski cynamonu i wsypuję pół szklanki cukru. Wszystko duszę do miękkości jabłek. 



Na patelni rozpuszczam masło z mlekiem i resztą cukru. Dorzucam orzechy i karmelizuję. Można dodać łyżkę miodu.

Blachę smaruję masłem, posypuję bułką tartą i wyścielam ciastem drożdżowym. Zapiekam 10 minut. Wyjmuję z piekarnika i wlewam gotową masę z jabłek, a na wierzch orzechy w maśle. Całość piekę jeszcze ok. 30-40min do zrumienienia. Podajemy oczywiście na ciepło!

Posłuchamy kawałka ze starej płyty The XX, póki co nowy krążek nie dorasta, ale może to kwestia czasu i osłuchania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz